גם את.ה יכול.ה לשנות את העולם

הרצאת השראה לנוער (גילאי 9 - 16)

על ההרצאה

האמונה העצמית שלנו בגילאי נוער מאוד שברירית ותנודתית, הביטחון העצמי יכול להיות רעוע, ההקשבה העצמית לעיתים לא נוכחת וכיום יותר מתמיד - נראה שלכולם ״טוב״, ו״קל״, ושהאחרים ״מצליחים״.
לכל אחד ואחת מאיתנו הצבע שלו.ה, לצבע הזה יש צורך ומקום בעולם, ועלינו להתחבר ולהכיר את הצבע שלנו, וזה מבורך לשתף את עם העולם.
בדרך אנחנו נתקלים באתגרים, ופחדים, וזה טבעי וחשוב, והאמונה עוזרת לנו להתמודד ולצלוח אותם, האמונה שאני מסוגל.ת לכבוש את הפסגות שארצה, האמונה שגם הדעה שלי חשובה, האמונה שגם אני יכול.ה לייצר שינוי בעולם.

הסדנא הזו נוצרה לאחר שהבנתי כמה שהדרך שעברתי הייתה בזכות אמונה שאפשר אחרת, שאני גם מסוגל, בזכות אופטימיות, וכל זה הוביל לזה שבניתי עמותה (Give & Tech) בשתי ידי שכיום כבר רתמה מאות מתנדבים ויצרה מעל מיליון שקל תרומות לעמותות נזקקות - בחיים לא דמיינתי שזה יקרה, אבל האמנתי שאפשר אחרת, חקרתי, למדתי, נעזרתי בחברים וחברות, ניסיתי, נכשלתי, והמשכתי.

כשאנחנו צעירים (אבל גם כבוגרים), לפעמים רק צריך שמישהו יגיד לנו שאנחנו מסוגלים, ו״ללכת על זה״, כדי להבין שגם אני יכול להצליח, אחרים לא ״טובים ממני״, אני טוב ומושלם כמו שאני, ואם אני קשוב לאמת שבי, ומוכן להתאמץ כדי לייצר זאת - אני בדרך הנכונה.

על מה נדבר?

בסדנא נראה ילדים ש״יצרו״ פתרונות, מתוך כוח רצון ומחקר, כדי להנגיש את זה לכל אחד ואחת.
נדבר על תהליך יצירת ״מיזם״, משלב ה״בעיה״ שאנחנו רוצים לפתור, ״השינוי״ שאנחנו רוצים לראות בעולם, איך לתכנן את ה״פתרון״ ועבור מי זה רלוונטי.
נחשוב יחד איך אפשר להתחיל ביצירת המיזם הזה ומציאות הזאת.

למי זה מיועד?

ההרצאה מותאמת לגילאי 9 - 16, מומלץ שפערי הגילאים בקבוצה יהיו מתוכננים ומתואמים מראש.
בגילאים אלה יש סקרנות, ספקות, שאלות של מי אני ואיך זה אל מול החברים והעולם, לכן חשוב לחזק את הביטחון והחיבור העצמי של הילד.ה, להזכיר לו.ה שעמוק בפנים - התשובות והכוח קיימים.

עם מה יוצאים מההרצאה?

אמונה, ביטחון, השראה, תחושת מסוגלות, תקווה - ועוד תחושות שמראות לנער.ה שגם הם יכולים לייצר שינוי בעולם, שגם דעתם.ן משנה, שהם יכולים לחיות בהקשבה עצמית ובביטוי עצמי.